Tartă cu cremă de vanilie şi fructe

Aloha!

Pentru că am lipsit ceva vreme, am zis să revin cu un desert la modă perioada asta. Nu de alta, dar dacă tot e cald afară, măcar să ne consolăm cu o prăjitură bună.

Crema de vanilie am testat-o pentru prima dată de curând şi ideea mi-a venit într-un moment de uşoară revoltă: să spunem NU cremelor la plic!

Ştiu, ştiu.. sunt mai rapide.. mai rapide către probleme gastrice – aş adăuga în stilu-mi caracteristic.

Cu aranjarea estetică a fructelor am probleme.. şi cred că ştiu şi de la ce mi se trage! De la tonele de salată de boeuf pe care le-am zărit în umilul meu sfert de veac. Ştiti voi doamnele acelea din familie care au dezvoltat o mare pasiune pentru ornatul salatei de boeuf? Care reuşesc să construiască un concept unic în lume.. Cred că există şi un concurs obscur, dacă tot avem cea mai frumoasă faţadă de bloc, de ce să nu avem şi cea mai dichisită salată de boeuf? Şi mai ştiti momentul ăla când aceleaşi doamne din familie nu doresc să te lase să pleci cu mână goală: stai, stai.. să-ţi pun şi nişte salată.. să ai la tine la Bucureşti.. şi aştepti, şi aştepti.. Ce durează atât? Păi stai liniştit, că acum fiind montajul ad-hoc într-o caserolă, trebuie să intervină maestrul în arte culinare şi să decoreze măcar cu un smoc de pătrunjel: păi ce? să râdă colegii tăi de tine? Aşa ziceam şi eu.. Şi de aici nişte standarde extrem de înalte impuse de societate..

Gată cu vorba..

Pentru blat, e simplă treaba:

DSC_0609.JPG

 

  • 150 grame unt
  • 300 grame făină
  • 1 ou
  • 3-4 linguri zahăr pudră
  • 1 linguriţă praf de copt
  • 1/2 linguriţă sare
  • opţional: câteva linguriţe de apă

 

Amestecăm făina cernută cu praful de copt. Untul îl dăm prin răzătoare pentru ca să îl putem integra mai uşor. Toate ingredientele într-un bol. DSC_0610

Amestecăm până ce obţinem un aluat uşor lipicios, dar omogen. Dacă mai este nevoie de un element lichid, adăugăm puţină apă. Dacă mai este nevoie de un element uscat, mai adăugăm făină. Frigider, folie de plastic – 30 minute.

DSC_0611

Crema:

DSC_0613

  • 500 ml lapte
  • 4 gălbenuşuri
  • 130 grame zahăr
  • 4 linguri amidon/făină
  • 1-2 păstăi vanilie

 

 

 

Într-o crăticioară, la foc mic, încălzim laptele în care am adăugat seminţele din păstăile de vanilie. Încălzim, NU fierbem.

DSC_0615.JPG

Între timp batem gălbenuşurile cu amidonul şi zahărul. Între timp preîncălzim cuptorul la 180 grade pentru blat.

DSC_0614.JPG

Ce galben frumos! Exact ca cel de la maioneza care acoperă salata de boeuf! Mu-ha-ha! Glumesc..

Amestecăm cele 2 elemente treptat şi revenim cu oala pe foc amestecând continuu. Foc mic. Echilibrăm lucrurile după gust.. Compoziţia se va întări treptat până o aducem la consistenţa smântânii. Când e gata, o lăsăm să se răcească.

Scoatem coca de la frigider şi o lăsăm câteva minute la temperatura camerei. O întindem.

Am decis să fac 6 tarte mai mici (diam. aprox. 8 cm), dar puteţi să pregătiţi una mai mare.

DSC_0617.JPG

Le înţepăm cu o furculiţă pe ici colo. 30-35 minute la cuptor. 180 grade. Până devin crocante, dar fragede.

DSC_0618.JPG

Le umplem cu cremă.

DSC_0619.JPG

Şi le ornăm după bunul plac cu fructe de sezon!

Poftă bună!

DSC_0626

Leave a Reply

