Paste cu pui şi brânză

Aloha!

Reţeta 20 tocmai a fost livrată.  Mac and cheese with baked chicken cred că-i numele original.

Toată povestea a început cam acum o lună în vacanţa iberică. Ce treabă au pastele cu Spania? Exact. Niciuna! În prima seară acolo, am decis să luăm cina la Hard Rock Cafe. Tocmai pentru că eu nu am fost niciodată în acest local, iar prietena ce mă însoţea apreciază într-un mod deosebit locul. Pe bună dreptate îl apreciază.. Am stat la o masă ce avea alături un tricou ce a aparţinut lui Freddie Mercury. Concluzie: don’t stop me noooow…

Bifat! Mi-a plăcut atât de mult reţeta de mai sus că nu m-am putut abţine.. am refăcut-o acasă. Ole! Şi dacă nu mă crezi că-i bună, mai priveşte o dată poza.. După ce am plecat de acolo, ne-a prins o ploaie torenţială.. am răcit oleacă.  Staţi liniştiţi! Acest eveniment nu mă determină să postez vreo reţetă cu ceai de ceapă pentru gripă şi altele.

 

Mi-au ieşit cam 4 porţii decente de paste.

O jumătate de piept de pui generos. La grătar sau la tigaie. Cum preferaţi. Apoi tăiat fâşiuţe.

DSC_0468.JPG

Jumătate de ardei gras şi o ceapă medie. Ardeiul să fie verde. Amândouă tăiate cubuleţe. Şiii.. nelipsitul usturoi. 2 căţei.DSC_0465.JPG

Foc mic. Un strop de ulei. Călite toate. Câteva minuţele. Punem 50ml de apă şi lăsăm să fiarbă puţin. Sare, piper după gust. Vrem totuşi să păstrăm o fermitate a legumelor, dar nici să fie aproape crude. Când sunt gata, dăm tigaia la o parte.

 

Ceva de genul.

DSC_0466.JPG

Sosul de brânză. Pentru început:

  • 30 grame untDSC_0462.JPG
  • 2 linguri făină
  • 600 ml lapte
  • sare

Topim untul la foc mic şi adăugăm făina. Amestecăm continuu până totul devine omogen.

 

DSC_0463.JPG

 

Turnăm laptele puţin câte puţin şi amestecăm să nu se formeze cocoloaşe de făină. Adăugăm sare. Foc mic! Lăsăm să fiarbă câteva minute, astfel nu vom simţi gustul de făină. Amestecăm des ca să nu se prindă. Veţi observa că sosul începe uşor- uşor să se îngroaşe. Puteţi folosi la fel de bine şi amidon de porumb în loc de făină.

DSC_0469.JPG

Între timp punem pastele la fiert. Ştiti din episoadele anterioare: sare în apă, adăugăm pastele când apa fierbe, nu le ţinem mai mult decât este indicat pe cutie. Eu am folosit corneti rigati. Da, pompos ca naiba pe ambalaj. Melcişiori, aşa îi numea mama în copilărie şi aşa au rămas de atunci pentru mine. Am poze cu ei deja fierţi.

DSC_0473.JPG

Revenim la sos. Eu am folosit brânză Cheddar. Cam 200-250 grame. Rasă bine.

DSC_0467.JPG

Când compoziţia de lapte s-a îngroşat asemenea smântânii, adăugăm brânza. Amestecăm până ce aceasta se topeşte.

DSC_0470.JPG

Am simţit să adaug nişte boia iute. Sare dacă mai e cazul. Vom adăuga în sos legumele şi puiul. Amestecăm.

DSC_0471.JPG

Peste sos adăugăm pastele şi amestecăm totul până devine omogen.

Cam calorică treaba, recunosc. Dar extrem de gustoasă. Dacă vă lasă sufletul, puteţi să mai radeţi brânză peste.. După sigur urmează o săptămână cu salată şi mers sală..

Eu fug la tenis. Tu unde fugi? La masă cred..

Poftă bună!

DSC_0476.JPG

Leave a Reply

