Rulouri de piept de pui, piure de mazăre şi sos iute de roşii

Iar reţetă din aia cu titlu lung, dar nu e atât de c0mplicată precum sună. De fapt, am să vă vând un pont: v-aţi uitat măcar o dată la emisiuni culinare. Nu vi s-a părut că totul sună extrem de străin pentru voi? În final aţi aflat că e ceva simplu, ce poate faceţi acasă, dar nu v-aţi gândit niciodată să-l numiţi aşa.

Ca o mică paranteză: mă simt măgulită aflând că mulţi citiţi ceea ce scriu. Nu mai spun că am auzit că unii dintre voi chiar încearcă reţetele astea acasă. Ba chiar, am primit şi poze cu rezultate. Asta îmi dă şi mai mult curaj şi doresc pe această cale să vă mulţumesc! Promit să fac tot ce pot să nu dezamăgesc. 3,2,1.. gătiţi!

Combinaţia mai sus menţionată a venit într-o sâmbătă seară din ce aveam prin frigider. Am zis să vedem ce iese.. şi dacă-i bună treaba, apare şi pe blog.

De ceva vreme am început să asociez carnea cu alt tip de piure decât cel clasic de cartofi. Nu e cea mai potrivită combinaţie pentru stomac: cartof şi carne. Ca să citez o prietenă: păi ce, piureul e de mai multe tipuri? Da, este. Cam din orice legumă vreţi. Aşa că am ajuns la cel de mazăre.

Începem cu sosul:

DSC_0459.JPG

 

  • 2 roşii
  • 1 ceapă mare
  • 3-4 căţei usturoi
  • pastă ardei iute (sau orice altă iuţeală)
  • ulei
  • sare

Opţional: 1/2 linguriţă zahăr.

 

Un fel de ketchup de casă, i-am zis eu. Crăticioară (cu fund mai gros), foc mic, ulei încins. Ceapa şi usturoiul tocate mărunt şi adăugate peste. Până se înmoaie uşor.

DSC_0460.JPG

Adăugăm roşiile şi iuţeala. Foc mic. Cam 10-15 minute. Amestecăm des.

DSC_0461.JPG

Când sosul s-a îngroşat, oprim focul.

DSC_0462.JPG

Mutăm totul într-un blender. Pisăm totul bine. Rezultatul îl trecem printr-o sită.

DSC_0467.JPG

Mie mi s-a părut că a rezultat ceva un pic prea lichid, aşa că m-am întors în cratiţă cu sosul obţinut şi am adăugat cam o jumătate de linguriţă de zahăr. Câteva minute la foc mic până s-a îngroşat un pic.

Rulourile de pui. Le-am construit cu ce aveam prin frigider.

DSC_0469.JPG

  • 1 piept de pui
  • felii de bacon
  • ardei gras roşu
  • pătrunjel
  • muştar
  • sare

 

 

Puiul tăiat fâşii lungi. Felie de bacon peste care aşezăm fâşia de pui. Dacă felia de bacon nu acoperă toată lăţimea puiului, putem adăuga 2 felii.

DSC_0471.JPG

Sare. Muştar. Pătrunjel şi beţişoare de ardei.

DSC_0472.JPG

Rulăm totul şi folosim o scobitoare pentru stabilitate.

DSC_0473.JPG

 

Cuptor încins la 180 grade. Într-o tavă cu puţin ulei. Cam 30-35 minute.

Piureul de mazăre.

  • 400 grame mazăre (congelată)DSC_0463.JPG
  • 50 grame unt
  • 2 căţei usturoi
  • sare

 

 

 

Într-o oală cu apă şi sare adăugăm mazărea. Când apa începe să fiarbă, putem scoate mazărea. Ea este deja prefiartă.

DSC_0464.JPG

Într-o tigaie, punem untul împreună cu usturoiul şi mazărea scursă de apă.

DSC_0468.JPG

2-3 minute la foc mic. Mutăm totul într-un vas.

Pasăm cu ajutorul unui blender, adăugând treptat puţină apă din cea în care am fiert mazărea. Adăugaţi în funcţie de cât de solid doriţi să fie piureul. Puteţi folosi la fel de bine şi smântână lichidă. Sare şi piper.

Cam atât pe azi. Să aveţi o primavară frumoasă!

Poftă bună!

DSC_0475.JPG

Leave a Reply

