Lava cake

Lava cake. Vulcan de ciocolată. Raiul pe pământ. Iadul gramajelor.

Asta e unul dintre deserturile mele preferate. Există 912384 reţete cu gramaje total diferite. Cred că nu există o reţetă anume, să poţi să zici: da, mă! Asta e!

Îl comand des când ies în oraş. Cea mai haioasă întâmplare cu acest desert se întâmpla în oraşul meu natal. Vară. Seară. Ce merge după un pahar de cidru? Deseeert! Răsfoim meticulos meniul şi ne sare în ochi: vulcan de ciocolată. Măi să fie! În Ploieşti nu există o varietate aşa mare la capitolul desert. Maximum profiterol. Îl întreb pe chelner: aveţi şi vulcan de ciocolată? Da, bineînţeleeees! M-am bucurat aşa tare că nici n-am simţit când au trecut 60 minute. Prima oră a fost mai grea. Pe la a doua deja începusem să-mi fac probleme, cine ştie ce vulcan real construiau în spate la bucătarie. Îmi imginam cum stăteau pe youtube şi făceau desertul după paşi.

A sosit şi momentul mult aşteptat.. cu tot cu un burete de ciocolată uscat.. şi cu multă faină crudă. Nici urmă de vulcan. O fi fost în perioadă fără erupţii. Să nu îl judecăm! La ţăţi ni-i greu!

 

 

Mai nasol este când încerci să îl faci acasă. Prima dată nu iese. Te enervezi, transpiri, răbufneşti. I can feel you, bro! Am avut o perioadă în care procesul de creaţie pentru acest desert mă frustra.

O să prezint o variantă decentă, de amator. Promit să lucrez în continuare şi poate să revin pe blog cu o variantă îmbunătăţită.

Până atunci, ingrediente (4 porţii):DSC_0235.JPG

  • 100 grame ciocolată amăruie
  • 100 grame unt (82% grăsime)
  • 25 grame făină
  • 35 grame zahăr
  • 3 ouă

Opţional: cafea, ness, esenţă de rom.

 

La bain-marie (o oală cu apă pe foc, deasupra ei un bol. Focul mic!), topim ciocolata şi untul.

dsc_0237

Următoarea poză nu este un pas anume. O postez doar ca să salivaţi.

DSC_0241.JPG

Când acestea s-au topit, luăm bolul de la căldură şi îl lăsăm să se răcească.

Între timp, batem ouălele, adăugăm zahărul şi făina. Atenţie, făina o cernem şi o turnăm treptat ca să nu existe cocoloaşe. Amestecăm continuu.

DSC_0243.JPG

Când ciocolata s-a răcit, adăugăm peste amestecul cu ouă.

DSC_0244.JPG

Gustăm. Mai adăugăm zahăr dacă dorim să fie mai dulce (zahăr pudră ca să se integreze mai rapid). O linguriţă de cafea sau un strop de esenţă de rom. După preferinţe.

DSC_0245.JPG

Am folosit forme de unică folosinţă. Le ungem cu un pic de unt, iar apoi adăugăm compoziţia. Nu umplem toată forma.

DSC_0246.JPG

Cuptorul să fie încins. Aici devine interesant. Cuptoarele sunt diferite, din păcate. Vă recomand să introduceţi o singură formă. În funcţie de rezultat, o să ştiţi dacă şi cât trebuie lasată mai mult / mai puţin la cuptor.

Eu am mers pe 180 grade timp de 10 minute. Ca să vă daţi seama că sunt gata, trebuie să fie încă umede la suprafaţă.

DSC_0247.JPG

Răsturnată şi dichisită:

DSC_0249.JPG

Trebuie să fie coaptă la exterior şi moale în interior. Cu un pic de exercişiu şi răbdare, trebuie să iasă!

 

Poftă bună!dsc_0251

Leave a Reply

